Varning för STARKA bilder!!!!

Asså, jag kan knappt titta på det här utan att börja grina. Pappa skickade den här länken till mig, och det måste vara bland det värsta jag har sett i mitt liv! Tänk om det hade varit min vagn, min Tyra. Fy vad hemskt!! Observera dock att bebisen överlevde och mår bra, han fick bara en bula på huvudet. Men tanken på vad som kunde ha hänt... Och tänk hur fruktansvärt dåligt mamman måste ha mått under de där minutrarna det måste ha tagit för att flytta bort tåget och konstatera att allt var bra... Hon släpper ju bara vagnen någon sekund, man märker det knappt!!! Fy sjutton vad läskigt!

Titta här om ni vågar:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/8310051.stm

Jag vet inte hur man länkar sådär flashigt med videon inbäddad. Men det är en film där en mamma i Australien står på en perrong och väntar på tåget. Hon släpper vagnen typ en sekund, varpå vagnen rullar iväg, och välter ner på spåret precis samtidigt som tåget kommer..!! Allt fångat av en övervakningskamera i Sydney. Observera igen att barnet klarade sig och mår bra! Det vill man verkligen veta innan man ser.

(Det kanske förresten är därför vår vagn är utrustad med fångrem på styret. Har inte sett så många andra vagnar som har en sån, och ibland kan man ju undra varför det där snöret så tvunget måste hänga där... Men efter att ha sett det där klippet så känns det ju som världens bästa grej att ha en fångrem! Ska definitivt börja använda den mer nu!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0