Nattsuddare



Höstpromenad med familjen i stadsparken, härlig start på en lördag.

I dag har det varit söndag och jag sov till 11:30 i morse! Jag var så klart vaken en stund vid 7-tiden och ammade Tyra, men sedan vilade jag åter huvudet på kudden. Jag var halvvaken stora delar av tiden och hörde Tyras och Josefs lek, men emellanåt slumrade jag och drömde skumma halvvakna drömmar. Jag måste verkligen ha varit helt slut. Så länge tror jag inte att jag har sovit på över ett år!

Det har varit en intensiv vecka för oss. Minst en social aktivitet planerad varje dag, och ständigt tider att passa. Bara roliga saker som sagt, men man kan bli väldigt trött av det också. Så nu har jag bestämt mig för att skärpa mig lite och tagga ner. Det är kanske okej att yra runt i glädjeruset över att vara hemma i några veckor, och självklart vill man ju träffa ALLA. Men nu räcker det. Nu måste vi försöka hitta en vardagsrutin som funkar för oss, och nöja oss med att vara lite lagom sociala, Tyra och jag.

Samtidigt har Josef fullt upp på Arlanda. I fredags fick han klämma och fingra på Fokkern för första gången, det tyckte han såklart var jättekul! Bara lite drygt en vecka kvar av bolagsutbildningen nu, sedan blir det simulator för hela slanten ända fram till jul, då han börjar flyga passagerare. Det är så roligt att han trivs så bra och får göra det han drömt om så länge!

I tisdags var Tyra även på 6-månadersbesöket på BVC. Vi träffade en jättetrevlig läkare, och allt såg fortsatt bra ut. Hon har ökat en del i vikt på sistone och väger nu hela 6 450 gram. Vaccin fick hon också, inte jättekul, men hon klarade det fint. Skrek 30 sekunder, sedan var det bra. Lite febrig, hängig och öm i benen dagen efter.

Nu i kväll var vi hos Tyras (hittills enda) kusiner och hälsade på. Vi fick med oss en hel del roliga prylar hem. Bland annat en hoppgunga, ska bli väldigt roligt att spänna upp den och se Tyras reaktion i morgon! Men nu först har det blivit dags även för en nattsuddare som mig att knyta ihop påsen och krypa ner brevid älsklingen under täcket.



Sittvagn is förresten the shit på promenaden! /Hälsningar Tyra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0