En mästare på härmleken!



Nu har vi haft både min mamma och Josefs föräldrar här på besök. Det var både roligt och ganska intensivt. Mamma kom på måndagen och stannade till onsdagen, sedan kom Josefs föräldrar och löste av på torsdagen. Det var ju första gången Tyra träffade sin farmor och farfar. 107 mil körde de för att komma hit ända från Åre - imponerande!

Vi hann med en hel del. Josef hade sin intensivaste flygvecka hittills så mamma och jag passade på att åka iväg på lite egna äventyr, bland annat till Ängelholm 30 minuter härifrån. Det var där jag föddes och levde mina första 4 år innan vi flyttade till Uppsala. Det var jättekul att åka omkring där, 3 generationer tjejer, och höra mamma berätta om livet vi levde som jag inte minns så mycket av. Vi hängde även på café, shoppade, promenerade, bakade och mamma fick följa med till BVC där vi fick veta att Tyra nu väger 4400 gr och är hela 58 cm lång!! Hon sticker ifrån på längdkurvan - jag har ju alltid hävdat att jag är lång! ;-)
Förresten så är det ganska så konstigt att tänka att Tyra nu är 7 veckor och fortfarande ungefär lika stor/liten som Magnus var när han föddes. Han vägde drygt 4500 gr när han föddes och var 56 cm lång. Alla mina syskon har legat där i krokarna, förutom Daniel som vägde 5 kg!! Vi som tycker att Tyra har blivit så stor nu...

Det var i alla fall väldigt mysigt att ha mamma här ett tag, hoppas att hon tar "mormorledigt" fler ggr! :-) När Josefs föräldrar kom blev det en hel del fokus på Josefs skola och flygplan och sånt. Dom har ju aldrig varit här innan, så det blev visning av hangaren, simulatorn, provsittning i flygplanen osv. Vi var även på ett flygmuseum vid hangaren som jag aldrig sett innan och så åkte vi till vackra Skäralid och Kopparhatten och hade lite picknick. Trevligt var det, men nu är det skönt att få vara ensamma och andas ut lite innan nästa äventyr då min kära syster kommer hit om lite drygt en vecka. Efter helgen sen ska Josef åka upp till Villhelmina och flyga runt Kebnekaise några dagar och då ska Tyra och jag hänga på Johanna tillbaks till Linköping. Tyras första långresa, det blir spännande! :-)

Igår var förrsten Tyra vaken hela dagen!! Hon tog endast ett par små powernaps i samband med amningen, men så fort man försökte lägga ner henne vaknade hon lika fort igen. Hon vägrade dessutom att gå och lägga sig på kvällen och höll pappa uppe till halv ett - ett innan hon tillslut deckade. Är inte det lite oroväckande för en 7 veckorsbebis??



Kommentarer
Postat av: Hanna

Hon är så fantastiskt söt lilla Tyra. Kul med många som hälsar på! Kram!

2009-05-19 @ 21:40:05
Postat av: Solan

Underbar tös! Jag blir lika fascinerad av denna uppenbarelse varje gång jag går in på bloggen. Hon ser så vaken och alert ut! Roligt med besök. Du verkar inte ha mkt "dötid", direkt ;)

Må så gott!

2009-05-20 @ 09:07:41
Postat av: moster Johanna

Har fått ett underbart flyt i mitt pluggande nu... vem blir inte motiverad till att plugga ordentligt när en belöning att få träffas snart väntar :D Hälsa tjejen att jag faktiskt kommer snart! MEGA KRAM från lillasyster/moster

2009-05-20 @ 10:36:27
Postat av: Annica

Tack ska ni ha! :-)

2009-05-24 @ 23:37:52
URL: http://skaneexil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0