Sweet dreams


I eftermiddags när Tyra tog en av sina sedvanliga powernaps i min famn efter maten så hände världens mysigaste sak. Hon skrattade! På riktigt, med riktiga skrattljud och världens största leende!! Kan ni tänka er? Åh, det var så mysigt. Världens i särklass sötaste skratt! Hon måste ha drömt nåt riktigt roligt! Tänk när hon lär sig skratta på riktigt i vaket tillstånd. Oj oj oj...

En annan ny grej är att ligga vaken i vagnen och snacka hela vägen när vi är ute på promenad. Det är sjukt mysigt. Och för omgivningen måste det vara väldigt underhållande när mamman går och pratar tillbaks. Högt. Som tur är så är det rätt glest mellan förbipasserande här. Men ibland glömmer jag att vi till exempel råkat gå in på Hemköp...

Har jag förresten nämnt att jag blivit väldigt virrig på senare tid? En hel del klassiker har jag lyckats med, som att åka iväg till Helsingborg med tofflor på fötterna... Och utan både mobil och pengar... Eller att kliva ur duschen och halvt klä på sig och upptäcka att balsamet sitter kvar i håret... Eller varför inte försöka kleta in balsamet i håret när håret redan dyrper av schampoo som glömt tvättas ur? Det här är saker som ALDRIG hänt mig innan, och jag trodde aldrig att det skulle kunna hända heller, och därför har jag blivit totalt golvad av chock när det inträffat. Det är ju tur att man slipper jobba i alla fall, det hade nog inte varit så lyckat i detta tillstånd.

Nu ska Tyra bada, sen ska vi glo på Bonde söker fru. Jag har tvingat Josef. Alla brukar ju tjata om det programmet så grymt mycket, och jag har aldrig sett det, så nu tänkte jag ge det en chans. Jag försöker bli intresserad av tv:n igen. Den har väl kanske inte varit det mest spännande på senare tid. Särskilt inte eftersom vi bara har lantis-tv här. Men Nyhetsmorgon i samband med morgonamningen är fint. Men just idag då Tyra fick för sig att vakna redan innan kl 6 så var det ingen Nyhetsmorgon. Taskigt. I vanliga fall brukar hon sova till kl 8, och då är det inte så mycket kvar av programmet. Inte när man har en unge som gillar att käka frukost i ett tiotal omgångar ända tills pappa kommer hem på lunch... Men det vägs ju såklart lätt upp av att hon sovit hela nätter i flera veckor redan(!!). Dessutom vaknar man oftast av att hon ligger och pratar glatt och högljutt istället för att skrika på morgonen. Så himla mysigt att vakna till den lena lilla rösten och de stora ögonen som nyfiket kikar genom spjälorna. Så lycklig, så tacksam, så förväntansfull. You got to love her!

Kommentarer
Postat av: Malin

Tjena Annika!

Va kul att du bloggar : )

Vad söt hon är, Tyra. Visst blir man glad av deras skratt!! Njut av varje dag, för dagarna blir grymt snabbt till månader, osv.

Mvh

Johan

2009-05-21 @ 21:45:39
URL: http://rodgrind.blogg.se/
Postat av: Johanna

men hjälp vad hon växer... hon ser ju jättestor ut nu på den där bilden jämfört när jag träffa henne! åh vad härligt med skrattet... hoppas det blir fler i nästa vecka när jag är nere :)

Dunderkram!

2009-05-22 @ 11:17:51
Postat av: Annica

Johan: Kul att du har hittat hit, och tack så mycket! :-)



Johanna: Längtar!! Inte så många dagar kvar nu, ska bli så kul!



2009-05-24 @ 23:44:34
URL: http://skaneexil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0