Weeds



När jag fortfarande bodde i Uppsala och funderade över min stundande exil var jag ju som ni kanske minns extremt rädd att jag skulle sitta och vara uttråkad till leda och inte ha ett dyft att göra på dagarna. Så har det ju kanske inte riktigt blivit, men då skrev jag i alla fall önskelista till min födelsedag för första gången sedan jag var riktigt riktigt liten. Temat var tidsfördriv.

Bästa presenten kom från mina underbara bröder Josua och Daniel. 20 dvd:er fullproppade med tv-serier. Hundratals avsnitt. Jag blev så lycklig. Sedan har jag ju inte riktigt haft så mycket tid att titta som jag trodde, så det mesta är fortfarande osett. Det känns som en spännande guldgruva att ösa från när lusten faller på. Som idag, och för några veckor sedan. Ett avsnitt är oftast 20-40 minuter. Perfekt när man ammar. Och när Tyra bara vill ligga och sova i famnen i soffan kan det lätt bli ett helt maraton. Som nu. Det jobbiga är bara när serien man följt plötsligt tar slut. Vilket också hände alldeles nyss. Nu sitter jag här på nålar. Vill se meeeeer...

Var tvungen att googla och såg att säsong 5 precis har börjat i USA. 5 juni gick första avsnittet, 12 juni andra. Det var ju nyss ju. Jag vill seeee... Avslutningen på säsong 4 var så grymt bra. Jag satt och flackade med blicken mellan tvbilden och klockan på dvd-spelaren. Ett avsnitt av Weeds är ganska exakt 27 minuter. Hur skulle dom hinna fixa det här på 2 minuter? 1 minut? 23 sekunder? Och så poff - en bild. En enda bild. Allt ställs på ända. Så mästerligt och genialt. Och här sitter jag och trummar med fingrarna med en enda tanke i huvudet. Jag vill se meeeeer...

Men jag har inget mer. ÅH. Tyra sover så gott i min famn. Kanske borde jag passa på att duscha, så vi kan komma ut i solen sen. Det var ju planen ju. Men förmodligen vaknar hon om jag lägger ner henne. Det gör hon 80% av gångerna. Det blir nog ingen dusch. Josef kommer när som helst, väntar nog på honom.

You got to love this life! :-)

Kommentarer
Postat av: Josua

hahahaha! Weeds Säsong 5 verkar bli en superbra säsong! första avsnittet var jättekul så du har verkligen något att se fram emot! Imorgon kommer nästan avsnitt! tråkigt är ju att det inte är 40min eller 50min :) 30min är nästan lite för kort.

2009-06-15 @ 15:19:31
URL: http://www.josuapedersen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0