Ny frilla

Då sitter man här igen med en liten Tyra smackandes vid tutten. Det känns som att jag har levt hela mitt liv från soffan de senaste dagarna. Vill inte klaga, men det börjar bli liiiite tradigt. Hon äter väldigt länge och väldigt ofta och vägrar sova själv ens 1 sekund, då blir det såhär. Hoppas att det vänder snart.

Om några timmar ska jag i alla fall få röra på fläsket lite. Då ska jag in till Klippan och besöka frisören. Äntligen! Mitt hår växer som ogräs, helt omöjligt att få någon fason på. Men nu så, äntligen. Den stora frågan är ju bara varför man alltid väntar flera veckor efter att man har konstaterat att det börjar bli dags för ett klipp med att boka tid?? Tänk vad mycket frustrationer man skulle bespara sig själv om man skred till verkat direkt. Nästa gång ska jag ringa samma dag! Så tänker jag varje gång.

Det skulle egentligen ha varit kul att testa på nån ny frilla, kanske nåt med luggen. Men det blir nog samma gamla vanliga frilla och slingor. Jag har nämnligen en regel. En väldigt bra regel. Om nåt nytt ska göras med mitt hår så är det Åsa som ska hålla i saxen. Synd bara att hon jobbar på Creative som är jättedyrt. Och som dessutom ligger i Uppsala. Och synd att hon kommer gå på föräldraledighet precis innan vi flyttar tillbaks. Kanske tur för min plånbok iofs... Men med andra ord så kommer nog jag få stå ut med min gamla frilla ett bra tag till.

Just nu sitter Josef i samma frisörstol där jag snart ska sitta. Vi kör i skift. Det blir faktiskt första gången jag är ifrån Tyra, förutom en promenad där i början då jag smet ut när hon och Josef låg och sov tillsammans :-)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det är alltid kul att prova något nytt! Jag har faktiskt klipp lugg :-) gjorde det till syrrans bröllop. Hoppas att Tyra håller sig lugn under ditt frisörbesök eftersom hon har varit lite mammig. Kram!

2009-06-11 @ 14:33:49
Postat av: Solan

Och jag har - håll i dig - permanentat håret! Haha! Kändes lite '70 först, men nu är jag så nöjd, så. Mjuka lockar och lättskött! Testa! ;) (Btw, Hanna - ovan - var ju först med det.) Måste bara säga att det är SÅÅÅ roligt att föja dig och ditt "nya" liv på bloggen. Du skriver jättebra! Och så kan vi här på jobbet hålla lite koll på dig också. :)

Kram!

2009-06-12 @ 09:02:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0