Titta Mamma, jag har fötter!

De senaste dagarna har vi märkt hur Tyra helt plötsligt stannar upp och tittar till mellan benen. Vad är det för någon liten strumpbeklädd klump som dinglar där? Och i dag stannade hon till ordentligt för att riktigt granska sina nyvunna kroppsdelar. Storögt tittade hon på de viftande små tårna och sedan på mig, som för att få en bekräftelse på att det verkligen var på riktigt. Mamma, ser du? Jag tror den där spretande lilla foten tillhör mig! Så sött, lilla underbara flicka. Tänk vad mycket du ska upptäcka i livet!

Vi befinner oss fortfarande på resande fot. Just nu är vi i Loftahammar, hos min familj. Väldigt mysigt. Vi kom hit i onsdags och ska stanna till i morgon. Då återstår den långa resan hem till Ljungbyhed igen. Ungefär 5 timmar tar det, ska bli spännande att se vad Tyra tycker om det. När vi åkte upp till Linköping för snart en vecka sedan gick det jättebra ända till Jönköping, då sov nämligen Tyra väldigt gott. Men sedan stannade Johanna och jag för lite mat och shopping och då vaknade prinsessan och då var det inte alls kul att sitta fastspänd i bilen längre, trots att moster som satt bredvid gjorde sitt allra yttersta för att roa. Det blev stopp på i stort sett varje avfart de där sista 13 milen... Man kan ju alltid hoppas att Tyra får för sig att sova sisådär 5-6 timmar i morgon, annars kan vi nog se fram en lååååång resa :-)

Vi har haft en jättekul vecka, och för Tyras del en väldans massa nytt. Hennes första långresa ju. Först kom Johanna ner till oss på torsdagen, och så hängde vi i Ljungbyhed till söndagen. Det blev lite brännbollsturnering och grillning på Ljunghusen, muffinsbak och naturupplevelser i Skäralid. Men i Skäralid var det alldeles på tok för varmt och svettigt tyckte Tyra, så det blev en ganska ledsam historia. Det var ju verkligen bastuvarmt där ett par dagar, inte så praktiskt i kombination med spädbarn kommer man snabbt på då, och det blev att vi stannade inne en hel del. Där har vi ju AC och där är det ju lite svalare. Hettan medförde även att Tyra fick smaka den fantastiska drycken vatten för första gången, smaskigt tyckte hon. Precis som Minifom, Nan, D-droppar och allt man stoppar i hennes lilla mun. Borde inte bli något problem med maten där sen...

Sedan drog i alla fall Josef iväg på sin planerade flygluff till Norrland på fredagen. Han var lite besviken när Tyra sov som en liten oväckbar klump när vi skulle säga hejdå och vinka av vid planen, men resan verkade ha varit helt fantastisk med många roliga äventyr. På söndagen drog sedan Johanna, Tyra och jag upp till Linköping och hade tjejfest några dagar. Mycket roligt. Det var verkligen shop til you drop varje dag som gällde, helt slut var vi. På måndagskvällen kom även mamma, pappa och Daniel på besök och de andra dagarna hann med en liten födelsedagsfest och vi fick även träffa många av Johannas vänner runt om i stan. Jag fick äta min första sushi sedan vi flyttade från Uppsala, oj oj oj vad gott det var!! Riktigt härligt att få vistas i mitt naturliga element - en stad - ett tag. Då upptäcker man att man faktiskt saknar Uppsala en hel del ändå...

Och sedan kom Tyras älsklingspappa äntligen hem igen. I onsdags hämtade vi honom ute på Saabflygplatsen i Linköping där han hade hoppat av flygluffen. Sedan drog vi ut till Ikano och käkade lite och shoppade badbalja till bebisen innan vi vinkade hejdå till Johanna och styrde bilen mot Loftahammar. Och sedan dess har vi alltså varit här och myst. Väldigt mysigt som sagt. Men nu kom det in en liten arg och hungrig bebis här, så då får jag väl ta och avsluta mitt maratoninlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0