En len liten röst på nedervåningen

Jag var så trött imorse då Tyra tyckte att det var dags att gå upp. När jag hade lyckats få henne att somna i vagnen efter amning och morgonmys så bestämde jag mig för att smita upp till sovrummet för att försöka stjäla lite extra sömn. Det dröjde dock inte många minuter innan jag hörde att Tyra var vaken igen. Först lät hon lite ledsen men det övergick snabbt i att hon plockade fram sin mjuka stämma och började prata istället. Högt och ljudligt, blandat med diverse falsetter och glädjetjut. Hon var uppenbarligen på bra humör, så jag stannade kvar i varma mjuka sängen en stund extra. Det var mysigt att bara ligga där och lyssna på min lilla dotter samtidigt som solen letade sig in. Men efter ett tag tyckte jag att de var synd att Tyra skulle ligga där ensam med allt sitt glada humör så jag gick ner och hämtade henne. Och nu sitter vi här för en extra påfyllning av lilla magen igen.

I övrigt är det måndag och sista veckan innan sommarlovet har precis börjat. Josef är iväg och skriver tentor. Håll tummarna för honom! Det har varit mycket plugg. Han är så duktig, min älskling. Vore så skönt för honom om han kunde klara de här tentorna, så han kan få slappna av lite. Han har en hel del plugg under lovet ändå.

Det ska bli jättemysigt med semester. Vi åker direkt när Josef är klar på torsdag. Första etappen blir Loftahammar där vi ska fira midsommar och mysa lite. Sedan fortsätter vi uppåt. Det ska bli så roligt att få komma ur exilen ett tag och få träffa alla man har saknat under de senaste månaderna. Vi längtar!

Solen ser ut att skina idag också, så när Tyra är klar med maten ska väl jag försöka peta i mig frukost och göra oss i ordning så att vi kan gå ut och njuta lite. Jag ska även försöka fortsätta mitt röjningsprojekt som inleddes i helgen. Eftersom vi ska åka iväg ett par veckor så är det skönt att läma ett rent och fräscht hem. Då blir det roligare att komma hem sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0