Babyshower

Det var jobbigt att lämna Loftahammar igår morse. Solen sken från klarblå himmel och redan strax efter vi gått upp var det drygt 20 grader i skuggan. Då är det ju där man vill vara, vid havet, stranden, i stora trädgården... Men samtidigt så pirrade det i kroppen när jag tänkte på att jag äntligen skulle få återse tjejerna igen, och få komma "hem" till mitt älskade Uppsala.

Babyshower stod på schemat. En hemlig sådan, huvudpersonen med stora magen visste alltså inget. Jättekul! De underbara gjorde exakt samma sak för mig strax innan Tyra kom. Jag minns fortfarande hur chockad jag blev när jag tassade upp för Hannas trappor och möttes av ballonger och fina lappar. "Välkommen till Annicas babyshower" stod det på ytterdörren. Det pirrade jättemycket i kroppen när jag plingade på, och det kändes nästan svindlande när alla stod där inne och trängdes i hallen och hade fixat allt detta för mig! (Tack än en gång tjejer!) Det är en sån där sak som jag säkert kommer att känna mig lika sentimental över när man tänker tillbaks om 20 år också. Alltid minnas, och glädjas. Och igår var det alltså dags att göra samma sak för Sofia! Såååå kul! Jag så glad att det krockade så bra att jag kunde få vara med.

Det blev också en jättekul kväll. Så roligt att få träffa alla igen! Det kändes som att folk pratade i mun på varandra hela kvällen, och sent blev det, ändå hann man inte prata om ens hälften av allt man ville. Frida och Sara var också där med sina små tjejer. Dom är födda med nästan exakt en månads mellanrum. Först Tova den 1 mars, sedan Tyra 29 mars och lilla Selma 29 april. Jätteroligt att få träffa andra barn i nästan samma ålder som Tyra, jag har ju typ aldrig gjort det innan.

Tyras betyg på kvällen var väl lite sisådär. Jag tror att hon tyckte att det var mycket nytt, samtidigt som vi hade åkt långt hela dagen och mamma var jättetråkig och bara satt och pratade med alla dom där högljudda tanterna. Jag fick amma säkert 5-6 gånger under kvällen. Så ofta brukar hon aldrig äta annars på kvällarna. Hon ville väl ha närheten, den lilla stackaren. Direkt när vi kom ut i bilen sen blev hon vanliga Tyra igen. Började skratta och prata och släppe den skeptiska minen.

Jag var så grymt trött, och det går knappt att med ord beskriva hur mysigt det var att komma "hem" till den lilla stugan som Allie och Anders ställt iordning för oss att bo i. Alla små detaljer, jag blev nästan rörd. Vilka vänner man har! Dessvärre tyckte inte Tyra att sova var någon bra idé. Eller jo, i min famn somnade hon ju såklart som vanligt. Men så fort man försökte lägga ner henne, eller ens bara lägga mig själv med henne på, då vaknade hon och var jätte, jätte ledsen. Lilla stackaren. Så mycket nytt säkert. Men lite synd om mamman var det också, för jag var så trött att det bara värkte i hela kroppen... Josef var så tapper och försökte massor, trots att han blev så totalt dissad hela tiden. Det var en jobbig natt. Nu sover Josef och Tyra igen, men jag känner att det är dumt att lägga mig. Jag blir nog bara ännu tröttare då...

Får se om vi ska göra oss i ordning och kanske åka iväg till Gränby en sväng. Det kliar inte nådigt i shoppingfingrarna, och jag vet att man måste utnyttja varje liten ensam stund. Samtidigt vill man ju vara pigg när det är dags för dagens stora höjdpunkt - kl 17:00 då familjen Lindahl kommer hem från jobb och dagis. Då ska kusinerna få träffas för första gången, ska bli så spännande!! Sedan stod det tydligen grillning på schemat, najs!

Jag känner på mig att det här kommer att bli en mycket bra, om än intensiv, vecka. Jag känner även på mig att den inte kommer att mildra hemlängtan som börjat gro i mig de senaste veckorna. Snarare tvärtom, skulle jag tro. Men det är ju inte så fruktansvärt långt till september nu. Då är exilen över för gott - shit, vad skönt det ska bli!


Här är jag med korgen som jag fick efter min "hemliga" babyshower, ganska exakt en månad innan Tyra kom. Så konstigt att se och tänka tillbaka. Då var jag ju helt övertygad om att Tyra var en kille. Och alla andra tankar man hade... Även om det egentligen bara är några månader sedan så känns det som en hel livstid. Det känns som ungefär som när man ser bilder på sig själv från tonåren - en helt annan person! Sofia fick typ en likadan, fast rosa, eftersom de redan vet att det är en tjej som bor i hennes mage! :-)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad roligt att du skriver om din babyshower. Jag, precis som du, kommer att minnas den kvällen för alltid. Det var roligt att få träffa dig och Tyra igår också. Ni är så söta:-D

Sen vill jag passa på att tacka alla som var med igår för mig och min mages skulle via Annicas blogg. Tack!

2009-06-25 @ 11:43:59
Postat av: thea

MEN HALLÅ! vad är detta?! är ni uppsala när jag är i skåne?!?! inte ok... =)

hoppasiaf att ni har en skön semester och att vi hinner ses ngnting när ni kommer ner igen. om inte, så är det ju inte så långt kvar till september... ¨

stor KRAM!

2009-06-25 @ 22:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0