B-dog

Ofta undrar folk om jag inte är orolig för Josef när han är ute och flyger. Svaret blir nej, av den enkla anledningen att jag ofta förtränger det hela. Skulle man börja tänka på alla "om" och "kanske" och "tänk om" så skulle man ju ha blivit galen för länge sedan. Så oftast tänker jag inte ens på att han är uppe i luften. Jag tänker bara att han är i skolan, sitter där i en bänkrad och lyssnar tryggt och fint på nån tråkig professor som snackar fysik. Det blir lättare så.

Vissa flygningar är dock svårare att ignorera än andra. Som nu när dom har lånat in en Bulldog på skolan, ett flygplan som i min värld är ett gammalt militärflygplan från andra värlskriget. Typ. Ett gammalt läskigt skruttflygplan i alla fall, som det ska göras extrema saker med. Det är liksom poängen, det är därför dom har lånat det.

Och visst kändes det tryggt igår kväll när Josef skulle gå iväg för att flyga Bulldog och följande dialog utspelade sig:
- Kör försiktigt älskling!
- Javisst!
- Med det där flygplanet alltså.
Han stannar upp och funderar en stund...
- Eh, vad betyder det egentligen? Att inte flyga upp och ned och sånt? För det är nog ganska svårt att undvika...
Jag funderar lite...
- Äh, jag vet inte vad det betyder. Var försiktigt i alla fall.

Som tur var så kom han ju hem nån timme senare igen. Med sig hade han denna video. Jag ställer mig som vanligt ganska undrande över faschinationen och har svårt att se att det ens är loopingar som görs. Men eftersom han blev kommentarspamad på Facebook bara minutrarna efter att videon hade lagts ut där så verkar ju folk tycka att sånt är kul. Tänkt att nån av er också kan roas.


Kommentarer
Postat av: Jonas

Yeah!! Längtar efter att få flyga med Josef, det vore häftigt.

2009-06-23 @ 23:24:52
URL: http://lundbacken.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0