Tyra 4 månader!!


Nyvaken liten skatt på 4-månadersdagen.

I dag började Tyras morgon med att vi sjöng för henne. Det gillade hon. Det är ju hennes 4-månadersdag i dag! Det känns som att den här senaste månaden, mellan 3-4 månader, måste ha varit den mest utvecklande hittills. Det är ju knappt samma bebis, om man tänker tillbaka på 3-månadersdagen. Hon växer verkligen varje dag. Det är så häftigt!

Samtidigt så är hon fortfarande så liten. Hon har bara levt i 4 månader. Tänk hur mycket till som ska hinna hända bara innan hon fyller 1 år! Sedan 2 år, 7 år, 15 år ...och såsmåningom vuxen! Det är verkligen häftigt att vara mamma, och tänka på hur mycket vi ska få uppleva tillsammans genom alla månader och år som kommer!

Jag försöker tänka varje dag att det är faktiskt inte bara en vanlig tråkig onsdag i dag. Det här är en dag i Tyras barndom. Den barndom som hon ska minnas hela livet, se tillbaka på och vara nostalgisk över. Jag vill att hon ska minnas sin barndom med en enorm lycka. Som en spännade tid, då hon fick göra mycket roliga saker, lära sig, upptäcka världen. Jag vill att hon ska minnas mig som en rolig mamma, som engagerade sig i henne och gav henne mycket kärlek och många skratt. Alltid fanns där, ungefär som min egen mamma alltid gjort.

Jag vet att hon just nu är så liten att hon kanske ändå inte minns, men jag brukar tänka så ändå för det skadar verkligen inte att öva. Det här är den största utmaningen jag någonsin har ställts inför i hela mitt liv. Det tar på krafterna att aldrig få vara ensam, att koppla bort allt ego. Att ALLTID vara tillgänglig - oavsett tid på dygnet, sinnesstämning, i sjukdom och i hälsa, i nöd och lust. Det skadar verkligen inte att öva nu. Förhoppningsvis har övningen gett färdighet tills minnena börjar etsa sig fast i Tyras medvetande, så att jag då kan orka vara den där supermamman som jag önskar så djupt.

I dag är en dag i Tyras barndom. En helt fantastisk dag! Solen skiner. Jag ska nog försöka göra mig lite i ordning så kanske Tyra och jag kan gå och hämta pappa i skolan om en stund. Han har sin första riktiga skoldag med lektioner efter sommarlovet. Kanske ska vi sedan förbereda lite för Tyras första smakportioner med mat. Välja nåra riktigt fina potatisar på Hemköp. Funderar också på att åka till Ikea och köpa en barnstol, vore ju praktiskt. Men kanske är Tyra för liten än?

För exakt 4 månader sedan låg Tyra fortfarande i min mage. Om ungefär 3 timmar möttes våra blickar för allra första gången! Ni kunde lika gärna ha sagt att det var ett par år sedan. Jag hade köpt det rakt av, så avlägset känns det... Den där stora magen, otympligheten, klådan som höll mig vaken om nätterna. Pirret i magen, maktlösheten, förhoppningarna och oron. Tänk att allt blev så här bra!! *lycka*

Kommentarer
Postat av: Johanna

Grattis TYRA!!! En mosters favorit hela fyra månader... helt otroligt vilka framsteg! STOR kram till liten Tyra+familj!

2009-07-29 @ 22:30:34
URL: http://systerjohannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0