Kom att tänka på en sak...

Vid den här tiden för ett år sedan hade vi också precis kommit hem från en semester. Den gången hade vi varit en vecka på Kreta. En billig charter. Ett medelmåtta hotell på en knökfull strand. Inget speciellt alltså. Det var 42-43 grader varmt och vi spenderade dagarna under parasoll vid havet. Vi drack en väldans massa Frappe och Fanta Lemon. På kvällarna åt vi grillad kyckling med tzatziki och grekisk sallad. Grekerna bjöd på ouzo och underhållning. Varje kväll exakt samma sak. Fantastiskt, men kanske inte så spännande.

Våra andra resor har varit fulla av äventyr. Månader i streck med packning på ryggen. Bland lösa tigrar, i djungler, hos avlägsna bybor, på luffen. Överfulla minneskort. Möten som berör och inspirerar - på livstid. 

Jag kollade igenom förra årets Kretabilder. Brunbrända kroppar i solstolar, på stranden, posserande i vattenbrynet eller med en dricka i handen. En tur till en vattenpark, annars finns absolut inget som vittnar om något spännande. Ändå måste det vara just den resan som kammar hem titeln: Vårt livs resa!

Det var ju då allt började... Enkel matematik. Någonstans djupt inom mig började en Millimeter gro. Världens finaste lilla prick. ALDRIG hade jag då när jag gick på planet hem kunnat föreställa mig att jag skulle sitta här i lilla Ljungbyhed ett år senare med famnen full. Full av min alldeles egna lilla dotter.

Mitt hjärta rusar och slår volter - varje dag! Tänk att hon för ett år sedan bara var en liten prick, om ens det. Livet - det är så stort. Så vackert. Så oförutsägbart. Det vackraste vi har! Tänk på det mina vänner, tänk på det.


6 juli 2008, Agia Marina, Chania.

Kommentarer
Postat av: Mamma och Pappa

Hej,

Tyra blir bara sötare och sötare och mer nyfiken förstår vi av det du skrivit. Livet är verkligen ett under som blir bara mer och mer spännande ju mer du får följa ett barns utveckling.

Pappa har sparat den fina bilden på dig förra sommaren. Du är vårt under! Undrar om Josef har sin gamla mail aktuell och om du titta på din Impress mailadress något eftersom Pappa skickat något intressant dit? Kramar Mamma och Pappa

2009-07-11 @ 18:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0