Hemma i Ljungbyhed igen!



Efter en härlig helg med Allie, Anders och kusinerna som avslutning på en fantastisk resa så är vi nu hemma igen. Vi kom igår kväll strax innan kl 23. Resan gick bra. Vi kom iväg från Uppsala vid 13-tiden, så ungefär 10 timmar tog det, men då hann vi med ett lååångt stopp på A6 i Jönköping för att sträcka på benen och bebisen.

Orginalplanen var att göra ett stopp på några dagar i Loftahammar även på vägen hem, men efter 19 dagar på resande fot så orkade vi helt enkelt inte. Jag ville bara hem. Längtan var enorm mot slutet! Sista natten låg jag till och med vaken och önskade att Tyra skulle vakna så att jag kunde få krama henne lite... Det känns som att man blir en så grymt tråkig mamma när man har folk runt sig jämt. Då blir det liksom mest mata-byta blöja-och-se-till-att-bebisen-är-tyst-och-lugn som gäller. Jag saknade VÅRA dagar. Dagarna då Tyra bestämmer precis allt och då vi sitter och leker i soffan hela dagen. Hon utvecklas ju så fort, så man hinner ju knappt med annars.

Men nu är vi alltså hemma och första dagen har varit precis så härlig som jag längtat efter! Vi har lekt och myst och badat med de nya badleksakerna, testat nya babygymmet, klippt av en hel hög med lappar från alla nya kläder, tvättat, packat upp, hängt in i garderoberna, testat alla nya prylar, pysslat och fixat. Och nu sitter jag här nyduschad insvept i min nya badrock som kom ut torktumlaren precis när klev ur duschen (timing!) och bara njuter. Om en stund ska Tyra få mat, sedan när mökret faller ska vi ta fram lite ostbollar, krypa upp i soffan och mysa till Brokeback Mountain. Josef har inte sett den! Kan ni tänka er? Missat en av 2000-talets vackraste filmer...



Ps. Eftersom jag fått frågan säkert 20 gånger - Nej, poolen som jag skrev om är inte Allies och deras. Den tillhör Allie och Anders goda vänner Magnus och Kristina. Väldigt trevliga människor! :-)

Kommentarer
Postat av: Jonas

Jag har inte heller sett den filmen... :S

2009-07-08 @ 12:01:40
URL: http://lundbacken.net
Postat av: Johanna Pedersen

Skönt att veta att ni har kommit välbehållna tillbaka till Ljungbyhed. Saknar er så klart hur mycket som helst men jag hoppas att det inte dröjer allt för länge innan man kan få möjligheten att få träffa er igen. Älskar dina blogginlägg och alla vackra bilder... det är en tröst när man saknar er som mest att ändå kunna läsa lite om hur ni har det. Vi får ta och höras snart!

Många kramar till allihopa i familjen :)

2009-07-08 @ 12:33:35
URL: http://systerjohannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0