Första smakisen!

 


När Tyra fyllde 4 månader igår så blev hon äntilgen smakprotionsmyndig! Detta firade vi nu ikväll med det allra första smakprovet mat! Det blev en succé, som väntat. Hon höll inte alls på att spotta ut och greja som man har hört om. Hade vi bara låtit henne fortsätta så hade hon nog gärna käkat hela skålen!

På menyn stod kokt potatis, strimlad i vitlökspress, och utblandad med lite bröstmjölk. Nu ska vi köra detta 3-4 dagar, sedan går vi vidare till nästa grönsak. Det här mina vänner, det är väldigt väldigt kul!

Jag filmade en liten snutt med min mobil. Kvaliteten är såklart helt kass, men jag vet att det finns en mormor, morfar och en moster som i alla fall gärna vill se! :-)



Kommentarer
Postat av: moster Johanna

Hon är verkligen det sötaste jag sett på jorden. Mycket uppskattat att få se lite livebild på lilltjejen också. Verkar som sagt att hon tyckte smakisen var mumsig... lyckligt! Kommer ta ett tag till innan haklappen blir lagom stor bara, så GULLIG! Stor kram till hela familjen

2009-07-30 @ 23:15:55
Postat av: Farmor o farfar

Det finns också en farmor o farfar som är väldigt glad över bilderna och dagboken

2009-08-02 @ 22:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0