Dagens BVC

Vikt: 5 450 gram
Längd: 64 centimeter

5 450 gram stannade alltså vågen på. Det är kanske inte så mycket, men sköterskan (en ny, vår vanliga har semester) tyckte inte alls att vi skulle vara oroliga. Han tyckte att Tyra ser så pigg och alert ut, och då säger det mer än vikten så länge som allt annat funkar bra. Dessutom så sa han att det är ärftligt. Han påpekade att jag inte är inte så stor och "grovlemmad" själv, och då är det helt naturligt att inte heller min dotter är det.

Han sa också att han såg att den andra sköterskan hade skrivit i journalen att hon hade rekommenderat lite extra ersättning, men han tyckte att det var mycket klokt av mig att jag inte hade följt det rådet eftersom han tyckte det var onödigt. Det var ju skönt att höra! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0