Mitt gamla kollektiv!



I går var vi i Höör, på Frostavallen - mitt gamla kollektiv! Hit jag flyttade efter 9:an. Jag var 16 år, längtade bort, och hamnade här. Vi var mellan 40-50 ungdomar som flyttade in i det här gamla nedlagda hotellet. Folk kom och gick lite, själv stannade jag ett år. Den äldsta personen hette Magnus och var 23 år. Vi tyckte att han var jättegammal...

Det var ett grymt roligt år det där, det kanske man knappt behöver säga. Sweet, sweet 16! :-)

I bilen funderade jag på om huset ens skulle stå kvar nu, det var rätt slitet redan då. Därför var det kul att kunna konstatera att det inte bara stod där, utan att det även såg typ exakt likadant ut! Undra vad det används till i dag, vandrarhem kanske? Vi stannade i alla fall hela dagen och nostalgitrippade i det fina vädret. Jag hade fullkomligt glömt bort hur fint det låg. Jag kom ihåg att det fanns en sjö på tomten som vi brukade promenera runt, men inte hur fantastiskt vackert det var. Kanske var det inte det man brydde sig om när man var 16 år och precis flyttat hemifrån :-D

    



    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0