En helg på stranden

Det har varit helg. En mysig och somrig sådan. Solen sken och temeraturen steg. För vår del blev det en lördag i Helsingborg och en söndag i Ängelholm. Vi hann med inte mindre än fyra härliga stränder, och en hel del annat. Man får ju passa på nu medan man fortfarande har havet inom räckhåll! :-)


Vackra Råbocka i Ängelholm.


Tyra stortrivs.


...och testar på det här med havsbad för första gången!


Börjar bli dags att klippa den där luggen snart kanske. (Men hur bär man
sig åt för att klippa håret på ett spädbarn som inte ens kan sitta själv...?)


Om hon hade kunnat ställa sig upp och springa ifrån mig är jag ganska säker
på att hon hade gjort det. Den här tjejen har en vilja av stål - det finns ju alltid
så grymt mycket spännande att upptäcka!



Tropical beach i Helsingborg.


Vi försöker få med hela familjen på en och samma bild.


Där borta i horrisonten skymtar Helsingör. Någon dag ska vi ta båten över.


Helsingborg är fantastiskt. Promenera någon kilometer längs Gröningen,
utmed kajer, uteserveringar, dansbanor och finkrogar - vips så kommer nästa
sandstrand. Allt fortfarande mitt i city!


Är det så här man gör när man flyger?


Jag är ju född i Ängelholm och bodde ju mina första 3,5 år där. Då brukade
vi gå och bada här, på Sibirien.


Nöden har ingen lag? Ett blixtsnabbt stopp vid första bästa rastplats för att försöka
rädda babyskydd och kläder när blöjan sviker... Första gången det hände oss i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Mamma och Pappa

Tyra verkar gilla strandlivet. Nästa sommar blir det mycket passning för er då hon kan springa själv och bada. O vad söt och charmig hon är !! 4:e kortet uppifrån är otroligt fint på Tyra . Det skulle vara fint att förstora upp. Kramar

2009-08-03 @ 19:12:33
Postat av: Anonym

Vilken sommartjej, lilla Tyra. Superhärliga bilder och supermysiga stränder, önska så mycket att jag va me. Här i Linköping är det nästan lite kallt och det känns som att sommaren har gjort uppehåll. Solen gömmer sig bakom molnen.

STOR kram

2009-08-03 @ 22:35:26
Postat av: Solan

Finfina bilder på en söt liten tjej!

Ett tips ang klippning av lugg: passa på när hon sover. Det fungerade hur bra som helst när mina donnor var små och långhåriga ... :) Kram!

2009-08-04 @ 09:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0