Det här undrar jag också...

http://blogg.aftonbladet.se/pappabloggen/2009/08/om-charlie-far-svininfluensan-dor-hon-da

Jag funderar över det flera gånger per dag faktiskt. Har också försökt söka information, men hittar inte så mycket. Självklart är vi noga med handhygienen. Vi har alltid handsprit tillgängligt och spritar alltid innan vi tar i Tyra när vi är ute, och så fort vi kommer innanför dörren här hemma. Better safe than sorry, definitivt.

Det som stör mig är alla främlingar på stan som ska fram och kladda. En del bara dyker rätt ner i vagnen! Har de inget vett alls? Eller de (vänner som ovänner) som inte fattar att ett spädbarn gärna stoppar precis ALLT i munnen, sträcker fram sitt finger och fnissande ser på när Tyra för in det i sin lilla mun. Utan att göra den minsta ansträngning till mostånd! Sånt gör mig fysiskt illamående, och jag har tröttnat på att vara artig när jag säger ifrån. Skulle du stoppa din otvättade hand i munnen och suga på den liksom? Eller ännu bättre, någon annans otvättade hand? Näää... Just det. Varför skulle jag då utsätta min 4 månader gamla dotter med outvecklat immunförsvar för detta? Obegripligt.

Få saker gör mig så irriterad som detta. Väldigt få saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0