Återträff med föräldragruppen

Plötsligt blev det alldeles lugnt och tyst här hemma. Josef ligger utslagen brevid mig på soffan, och Tyra ligger lika utslagen i vagnen. Jag drack precis en kopp te, så jag lever på en koffeinkick. Magnusbesöket tog visst musten ur oss :-)

Igår rymde vi i alla fall från Magnus en stund och åkte på återträff med föräldragruppen på MVC i Klippan. Det var faktiskt riktig kul. Alla vi har ju gått igenom typ exakt samma sak, på samma sjukhus och med samma förutsättningar. Det var jättekul att få höra allas erfarenheter och träffa alla bebisar. De är ju verkligen helt olika personligheter, även om de är ungefär lika gamla. Det var också roligt att höra att alla utom en ammar med napp, att någon annan än jag tog upp nojigheten kring bakterier och svininfluensa, alla är verkligen exakt lika nojiga, sånt är skönt att höra. Och alla bebisar utom en sover hela nätterna, och samtliga höll med när vi sa att det här med barn, det är ju så långt mycket roligare och så väldigt mycket mindre jobbigt än vad man trott. Vi är med andra ord väldigt normala, och det kändes som ett härligt gäng det där. Nu ska ju vi snart flytta, men vi sa att vi skulle försöka ses nån mer gång innan. Kul, kul. Det är ju inte ofta man träffar folk som man har så mycket gemensamt med, utan att känna varandra.

Om en stund ska vi till BVC igen. Väga och lyssna på Tyras lungor. Hon låter så rosslig i halsen ofta, och vi tycker att det har blivit lite värre på sistone. Eftersom Lotta fortfarande är på semester så ska vi träffa den manliga sköterskan igen, det blir najs. Han kallade ju mig klok och förståndig och smorde mitt ego något alldeles grymt sist :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0