03:50



Så tidigt ringde min stackars älsklings väckarklocka i morse. Han skulle iväg till Köpenhamns flygplats och göra vattenövningar i någon specialpool där. Testa livbåtar, åka såndär rutschkana från dörren som flygplan har, släcka eld på dockor och massa annat. Han var ganska taggad. Dessvärre så vaknde jag också. Låg och kämpade mot vargtimmen en stund, men gick sedan upp för att pussas och prata lite innan han skulle dra.

Jag gick såklart och la mig igen när Josef gick vid 04:45, men sedan var det ju det där med att somna. Gick inte så bra. Men jag har haft det mysigt, legat i sängen och prasslat med täcket lite extra i hopp om att bebisen kanske skulle vakna. Vakna och somna om här i min säng. Funderat lite på min förlossning, jag gör det rätt ofta har jag märkt. Någon form av mental bearbetning kanske? Sneglat på de mörka bjälkarna i taket, sneglat på spjälsängen. Blundat och lyssnat på Tyras sömn. Hon låter så mysig. Andas snabbt snabbt, och sedan långsamt. Hon drömmer. Gnyr till lite ibland och korvar sig i sängen, sparkar med benen och sträcker på armarna. Ibland slinker det ut en liten fis eller en jäsp. Jag tror att hon är på väg att vakna snart. Nu när youghurten börjar landa i min mage och jag nog äntligen skulle kunna somna snart... Detta blir en intressant dag. Hoppas att det blir en dag då Tyra vill sova lite. Ligga här i stora sängen och kramas. Det vore mysigt... Hon doftar ju så ljuvligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0