Världens godaste muffins!

Ikväll när Josef lagade middag så bestämde jag mig för att göra honom sällskap i köket och baka muffins! Kardemummamuffins med russin. Shit vad gott det blev! Perfekt för mig som egentligen tycker om att baka, men tycker att det är tråkigt eftersom jag inte gillar att äta upp resultatet eftersom det är för sött. Men dom här muffinsarna var helt perfekta. Så enkelt och gott att jag kände att jag var tvungen att dela med mig. Voila:


Kardemummamuffins, ca 20 st:
Vispa 2 ägg och 2 dl strösocker poröst.
Tillsätt 3 dl vetemjöl, 1,5 tsk mald kardemumma, 1,5 tsk bakpulver och 1 dl russin.
Rör ner 3/4 dl flytande matfett och 1 dl mjölk.
Klicka smeten i muffinsformar och grädda i mitten av ugnen i 225 grader 10-12 minuter.



Receptet finns även på baksidan av Knorrs kryddpåsar med mald kardemumma. Jag hittade det kvällen den 27 mars då fick för mig att baka kanelbullar. Jag fastnade direkt för ingredienserna så jag gick och handlade det som fattades på en gång på Hemköp och tänkte baka muffinsarna som lördagsnöje dagen efter. Så blev det ju dock inte, för morronen efter sa det ju poff i magen och så gick mitt vatten! Tänk att det inte ens är tre veckor sedan än... Det är så konstigt. Det känns som att det var ett år sedan. Minst! Samtidigt så kan jag inte fatta att Tyra redan snart är tre veckor gammal. Tre veckor är ju nästan en månad. Och om en månad går så grymt fort så kan man ju bara tänka sig hur fort resten av de 11 månaderna tills hon fyller ett år kommer att gå. Shit! Tur att jag i alla fall ska vara föräldraledig (minst) 17-18 månader, annars hade man ju redan fått jobbångest igen ju...

Här hittade jag förresten några bilder från det där bullbaket. Shit vad sjukt, det känns verkligen som MYCKET mer än 19 dagar sedan!! Det känns som en annan livstid. (Och vi har fortfarande några bullar kvar i frysen... Bullar från en annan livstid, coolt.)



Kommentarer
Postat av: Jonas

Jag gillar kanelbullar. Nygräddade ska det vara, med ett glas 3% mjölk till. Då är jag såld.



Längtar efter att få träffa lilla Tyra!

2009-04-19 @ 08:49:30
URL: http://lundbacken.net
Postat av: Egoinas mamma

Du och jag borde bo grannar. Du bakar - jag äter! :)

2009-04-19 @ 09:04:46
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Rösta på veckans blogg!

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-19 @ 09:10:00
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej vännen, Det är så jätteroligt att följa din blogg. Tyra så fantastiskt söt! Längtar efter att få träffa henne i verklighet :-) Grattis på namnsdagen idag, Annica! Många kramar från "jobbarkompisen":-)

2009-04-21 @ 11:00:44
Postat av: Annica

Hanna: Tack!! ;-) Hur är det med dig? Skulle inte ni till Indien runt påsk? Hur va de? Klarade sig magen? Va händer på jobbet annars? Kom ner och hälsa på nångång, det är varmt och skönt här! :-D Kram

2009-04-21 @ 23:26:29
URL: http://skaneexil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0