Lugna dagar...

De senaste dagarna har Tyra och jag mest bara tagit det lugnt. Josef har jäääättemycket plugg, stackarn. Han är hemma mycket, men inte speciellt närvarande. Han sitter mest försjunken i sina böcker, papper eller sitter och svarar på frågor på datorn. Han sitter uppe halva natten men går ändå upp när morronen gryr för att fortsätta. Usch, jobbigt att vara så stressad. Men det är i princip bara den här veckan kvar, sedan ska det övergå till ett mer normalt tempo igen. Det ska bli skönt!

Jag lyckades bränna mig i solen igår! Jag kom inte ut förrän vid 16-tiden och då tog jag bara en pall och satte mig utanför dörren och bläddrade lite bland posten. Max en timme. När jag kom in sa Josef att det såg ut som jag fått lite färg och log. När jag sprang förbi en spegel nån timme senare så såg jag att jag var helt röd på armarna och i ansiktet! Skitsnygg bonnbränna efter t-shirten blev det.. Jaja, man lär sig.

Tyra älskar förresten solen och hon blir skitsur när jag försöker skugga henne jämt. Spädisar ska ju inte vara i solen, men det verkar inte hon fatta. Hon blir helt tyst och bara njuter om hon råkar få solen i ansiktet. När du blir stor Tyra, då ska du få njuta i solen...

Annars är hon snäll och mysig som vanligt. Lite kinkig. Det är nåt med magen tror jag. Allt kan vara tiptop, mätt och belåten och nybajsad med ren och fin blöja, all uppmärksamhet osv... Men helt plörtsligt så kan hon bara börja gallskrika rakt ut. Och det spelar ingen roll vad man gör, hon bara skriker och skriker. Tills hon helt plötsligt blir tyst igen. Stackars liten! Vi ska köpa såndär Miniform så fort kommer till en stad med ett (riktigt) Apotek.

Favoritleken just nu är att sitta upp själv i knät mitt emot mamma och kika runt. Hon kan sitta så hur länge som helst. Efter ett tag blir man nervös och tänker att det måste vara skitjobbigt för stackars lilla nacken och då försöker man sätta henne närmare kroppen så hon får lite stöd, men då blir hon skitsur! Det är bara att sätta tillbaks henne. Hon är så stark. Ända från början kunde hon lyfta huvudet när man la henne på mage, och nu när hon är 3 veckor gör hon det flera minuter i streck. Så nyfiken, hon vill alltid hålla koll på precis allt.

Nu ska Josef unna sig Lost. Ska nog plocka fram lite ostbågar och glass så vi kan mysa ordentligt ;-)

Kommentarer
Postat av: Johanna

så mysigt ni verkar ha det... önskar så klart att jag också kunde va me, stackars Josef bara! Du kan väl fixa hit lite av ditt solsken och din värme hit till mig i Linköping för här är det helt grått bara 7 garder. Till helgen hörde jag något om att det skulle bli riktigt varmt och skönt... längtar :)

2009-04-22 @ 16:37:43
Postat av: Annica

Kom hit istället! ;-) Idag är det riktig sommar!!

2009-04-23 @ 15:17:05
URL: http://skaneexil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0