Bikiniväder

Jag ligger just nu ute i trädgården i bikini och slösurfar, löser korsord och käkar lite glass. Och har så gjort hela förmiddagen. Mammalediga livet är fiiiiiiiint!! ;-) Synd bara att jag inte har hunnit köpa nåt solskydd än, det lär ju straffa sig. Men man kan ju inte gå in bara för man inte har nåt solsydd och jag svettades massor när jag försökte sitta med kläderna på. Aja, större problem har man väl råkat ut för. (Påminn mig om det i natt när jag ligger där med solfrossa och kvider bland lakanen...)

Min shopping här om dagen var förresten ingen höjdare. I typ 9 månader har man gått och längtat efter den där dagen. Speciellt stark har längtan varit de 3 senaste veckorna då magen är borta och man plötsligt ser ut som folk igen och jag bara råkar bo alldeles för långt från utbudet.
Så var man äntligen där. Hela staden stod vid öppen och bara väntade. Men hittade jag nåt då? Nääää... INGENTIG. Vad är det för fel med modet just nu?? Det slutade med att jag tröstshoppade 3 billiga t-shirts och ett par billiga sommarskor. *snyft*
Tyra däremot skötte sig exemplariskt. Sov 3,5 timme i sträck i vagnen och vaknade och var nyfiken och glad (inte ens hungrig) när vi åkte de 40 minutrarna hem. Självklart har jag fått den ultimata shoppingbebisen bara för jag för en gångs skull råkar bo miles and miles away från stan. Hoppas hon tycker att det är lika kul att shoppa när vi flyttar tillbax till civilisationen i september. Hon är då ungefär 5,5 månader. Vad tror ni om de oddsen??

Nä usch, nu rinner svetten ner längs mina ben. (Fräscht va?) Måste nog gå in efter en handduk. Och egentligen borde jag stanna där sen. Känner redan hur mycket jag kommer ångra detta idiotiska trotsande av mitt usla pigment...

Kommentarer
Postat av: Anna

Solen är ju ack, så ljuflig. Men stark, såg jag...

2009-04-24 @ 23:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0