Alles gut!

Usch, jag skäms för att jag är så dålig på att blogga. Men det var väl kanske lite det här jag befarade när ni bad om en blogg. Just nu orkar jag inte ens ge ett halvhjärtat löfte om att jag ska bättra mig, men det kanske kommer snart.

Dagarna går så sjukt fort! Jag har aldrig fattat det där med mammalediga som inte har nåt alls att göra på dagarna, men ändå klagar på att dom inte hinner nånting. Nu fattar jag.

Men det stör mig inte så mycket att jag inte hinner göra i princip nåt annat än pyssla med Tyra. Det är ju faktiskt så det ska vara. Och hon fantastiskt mysig liten person, även nu när hon har kommit in i nån form av lite kinkigare fas och testar stämbanden en hel del och är nöjdast när mamma eller pappa GÅR och bär på henne. Mycket viktigt att man ska gå, inte sitta. Och jag kan inte förstå hur en så liten människa kan förstå att man inte pratar med henne när man sitter med telefonen lite diskret vid örat och klappar, smeker och tittar på henne precis lika mycket som när telefonen inte är vid örat. Hon kan ju inte förstå vad vi säger?? Men det verkar nästan så, för av nån anledning är det inge kul alls när mamma pratar i telefon.

I övrigt så hade vi en jättetrevlig påsk med massa besök i form av min stora familj. Tyra verkade tycka att det var jättekul att träffa alla, och det tyckte givetvis vi också. Min far var väldigt faschinerad över hur liten hon är, han förväntade sig att hon skulle vara minst dubbelt så stor. Hon ser tydligen mycket större ut på bild än i verkligheten. Har för mig att jag yrade nåt om det när jag fick se webbisbilden på BB också... Och stolta mormor kunde inte förstå hur hon kunde vara ännu sötare i verkligehen än på bild "du vet det där med kameravinklar, jag tänkte att det kanske var väldigt lyckade vinklar ni fått till..." Jag kan ju inte göra annat än att hålla med ;-)

Och ännu mer smicker blev det ikväll då vi var bjudna till Ljunghusen och för att träffa alla Josefs klasskompisar som nu återvänt efter påsklovet. Skitsöta kläder och en jättesöt pilotnalle hade dom fixat. Så sött! Tyra är så bortskämd redan ;-)

Imorron ska vi till BVC på tvåveckors koll. Ska bli jättespännande att väga och mäta henne, vi tycker nämnligen att hon vuxit jättemycket sedan senaste besöket! Oops, nu ligger hon där uppe i spjälis och gråter. Tydligen var det inge kul att gå och lägga sig redan kl 23, inte själv i alla fall...

Kommentarer
Postat av: Helena

Ha, ha, det där håller i sig , alltså att de inte gillar när mamma eller pappa talar i telefonen. Mina barn kan leka i timmar utan att knysta, men vill man få fram dem ur sina skrymslen är det bara att ringa någon. Då kommer de farande, speciellt August. Extra störande är tydligen jobbsamtal, då gallskriker han: "jag vill ooooockså prata!!".

Kram InPress-Helena

2009-04-22 @ 13:35:25
Postat av: Annica

Haha... Läskigt. Dom verkar ha nåt sjätte sinne för det där! Hoppas allt går bra med magen?? Kram

2009-04-23 @ 15:49:31
URL: http://skaneexil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0