Tisdag nr. 2

Kom precis in från en lång promenad i solen. Det är riktigt varmt här nu! Undra om det är så i hela Sverige, eller om de här drygt 60 milen vi flyttat söder ut kan göra så stor skillnad? Solen känns nästan sommarvarm! Hade det inte blåst så mycket så hade man varit frestad att ta ut en filt och lägga sig i trädgården med en glass för att fånga lite färg...

Det var iaf kul att titta sig om en sväng på byn. Jag upptäckte att det finns inte mindre än två blomaffärer, två bensinstationer, ett par små kuriosabutiker, en liten biograf, en privattandläkare (folktandvården ligger i vårdcentralen lite längre bort), diverse små pizzahak, kiosker och frisörer, några banker, en järnhandel och till och med en liten butik där det hängde bebiskläder i skyltfönstret. Så lite mer än bara Hemköp, ett konditori och Jannis, som jag trott, kanske Ljungbyhed har att bjuda på ändå.

När jag gick omkring i parken försökte jag tänka att jag snart kommer gå omkring där med vagnen och bebisen. Overkligt! Bara 12 dagar kvar till beräknad förlossning idag. Det är ju mindre än 2 veckor... Så skumt! Jag ställer mig ofta framför spegeln och försöker förstå att det ligger en hel liten människa i min mage. En människa med små öron, en liten mun, små armar och troligtvis en ganska stark vilja... Det går inte att förstå, hur mycket man än försöker.

Nu ska vi äta lunch, sedan ska Josef iväg och flyga en sväng. Det är nog rätt fint där uppe i luften också en dag som denna, utan ett enda moln på himlen... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0