Sista "standardkollen" hos barnmorskan.

Idag var vi iväg till Klippan för att träffa barnmorskan igen. Om bebisen skulle komma enligt beräkningarna (vilket jag tvivlar starkt på) så var det sista träffen idag. Men jag räknar med att hon och jag kommer att ses på min första övertids-tid nästa vecka också.

Jag saknar min gamla barnmorska i Uppsala som kändes mycket mer noggran och informerade om mycket mer saker. Här måste man alltid fråga om allt för att få veta hur saker och ting är, annars konstaterar hon bara att "ja, magen har vuxit lite till" (men hur mycket??) eller "ja, blodtrycket är bra" (vad är det??) osv... Och inte får man ju med sig någon journal att tjuvkika i efteråt heller om man inte frågar...

Positivt var i alla fall att mitt blodvärde hade stigit. Nu ligger jag på 106, det känns ju lite bättre än 95. Magen hade bara vuxit 1 cm de senaste två veckorna, men det verkar ju av hennes reaktion att dömma vara normalt. När hon skulle känna efter vart huvudet låg gjorde det skitont! Och när vi gick in på Kvantum efteråt så fick jag för första gången lite molande mensvärk och tydliga sammandragningar. Det kändes skitcoolt. Då blev det helt plötsligt lite verkligare att bebisen faktiskt kanske kommer snart! Då längtar man... :-)

Kommentarer
Postat av: Anna

Hejja hejja Annica! Underbart att få läsa dina tankar om de här "sista" dagarna nu... Superspännande. Kan tänka mig ganska bra hur det känns. Nedräkning i ordets enda hållbara (och största) bemärkelse. Så häftigt att du skriver om sammandragningarna att det kändes coolt :D Förstår hur du menar - man är superlyhörd efter "signaler". Kram, vi hörs igen.



/"Journalist-Anna"

2009-03-24 @ 21:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0