På permis från förlossningen!

Jag är helt chockad. Jag som räknat med att gå över tiden minst 10-14 dagar har spenderat hela dagen på förlossningen! Mitt vatten gick nämnligen imorse.

Det sa verkligen "poff" i magen (på riktigt)! Sedan började det forsa... Ingen tvekan alls om vad det var frågan om. Vid 11 var vi framme i Helsingborg och när vi gick ur bilen fortsatte vattnet att formligen forsa! Mina kläder och stövlar och allting blev dyngsura - så fräscht. En stor pöl på marken och förbipasserande bara tittade... Men men... Inne på förlossningen blev vi ctg:ade och undersökta. Allt såg fint ut, och enligt ctg:n hade jag en del sammandragningar, men inget som gjorde ont. Däremot så tyckte dom att bebisen fortfarande låg högt upp i magen och inte fixerad, och det är tydligen inte så bra när vattnet har gått eftersom navelsträngen då riskerar att födas först. Jag blev beordrad liggläge och vi blev inskrivna och fick ett eget rum (det sista). Där fick jag ligga i timmar med ctg:n och det sprang folk in och ut och sa att en läkare snart skulle komma och kolla på mig... Jag var såååå hungig och fick inte ens sätta mig upp och äta.

Tillslut kom iaf läkaren, och då helt plötsligt hade bebisen fixerat sig! Då fick jag äntligen klartecken att resa på mig och röra mig. Vi fick till och med gå ut på en promenad utomhus om vi ville - så vi gick direkt på en lååååång promenad (1,5 timme). Så skönt! Under promenaden började sammandragningarna göra lite mer ont, men fortfarande inte i närheten av hur ont jag hade föreställt mig att det skulle göra att föda barn... När vi kom tillbaks kopplades nytt ctg, allt såg fint ut och värkarna kom med cirka 5-6 minuters mellanrum. Vi blev då erbjudna att åka hem på permis över natten, och den chansen tog vi direkt.

Vi kom hem för en stund sedan, och det är så skönt! Jag är så trött just nu. Ska bara kolla på Robinsson, sen ska jag gå och lägga mig och sova eller nåt. Imorron skulle vi ringa och åka in igen direkt när vi vaknar, och vi fick inte sova längre än till 8:00... Alla säger att vi kommer att ha vår bebis imorron (beräknade dagen) och jag fattar absoult ingenting! Jag tänker fortfarande att jag nog kommer gå över till strax innan påsk...

Kommentarer
Postat av: Jonas

Ohh... det låter så spännande! :) Jag hoppas allt går bra.

Ser fram emot att komma hem och träffa den lilla bebisen senare i vår ;)

Massor av kramar från Kanada!

2009-03-29 @ 04:26:14
URL: http://lundbacken.net
Postat av: Jonas

Ohh... det låter så spännande! :) Jag hoppas allt går bra.

Ser fram emot att komma hem och träffa den lilla bebisen senare i vår ;)

Massor av kramar från Kanada!

2009-03-29 @ 04:27:06
URL: http://lundbacken.net
Postat av: Jonas

Se där, nu fick du mitt meddelande 2 gånger också. Varför inte liksom.

2009-03-29 @ 04:27:51
URL: http://lundbacken.net
Postat av: Anna

Hejja hejja, Annica! Nu kanske det redan är gjort?!!!

2009-03-29 @ 21:19:48
Postat av: Solan

Så roligt, Annica!

Har följt bloggen dag för dag.

Snart får vi veta vad det blev!!!

Kram!

2009-03-30 @ 10:43:15
Postat av: Karin S

GRATTIS ANNICA OCH JOSEF!!!

Såg precis den lilla sötnosen på webbisar! Hoppas ni mår bra!

kram Karin

2009-03-30 @ 10:56:15
Postat av: Hanna

SUPERGRATTIS!!! Vilken söt tjej! Kram!

2009-03-30 @ 11:19:18
Postat av: Solan igen

Gratulerar till er söta dotter!!!

Vilken glädje! :) Apropå det, Joy kanske vore nåt? ;)

Kram!

2009-03-30 @ 13:01:54
Postat av: Anna

Stooort grattis från Anna och Tove (som har fikadejt i dag)!!!

Hoppas att ni mår bra.

Kramar.

2009-03-30 @ 14:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0