Första dagen...

Allt gick jättebra igår. Vi fick in typ det vi ville i bilen och kom iväg i hyfsad tid från Uppsala. Vid 16:30 var vi framme i Linköping, och då hade min söta lilla syster fixat värsta middagen till oss med kycklingpaj, sallad och efterrätt. Allt var framdukat och det var bara att slå sig ner, så lyxigt! Mamma och yngsta brorsan Daniel var där också och vi hade jättetrevligt. Riktigt roligt att se hur Johanna bodde också, hon hade så fint! Efter knappt två timmar var det dock dags att fortsätta den långa resan i den fullpackade bilen. Men det gick bra, sista 10 milen var dryga för då kliade det som attan överallt och jag hade så ont i ryggen, höfterna, magen och överallt. Men sedan var vi framme - hemma!


Det var så mysigt att komma fram till nya lägenheten. Den var större än vad jag mindes. Josef fick lite bärhjälp av Johan och sedan käkade vi kvällsmat och kröp ner i sängen vid 1-tiden. Jag somnade visst på 2 sekunder...

I morse vaknade jag nog 100 gånger och tänkte att nu äntligen är framme, nu är vi i Ljungbyhed, men sedan var jag tvungen att öppna ögonen för att tjuvkika lite för att se om det var sant, och det var det! Så mysigt att ligga och snegla på de mörka bjälkarna i taket.

Målet med min dag idag var att bara ta det lugnt och slappa. Till en början gick det bra. Josef kom hem och väckte mig med nybakta frallor från bageriet när hans simulatorpass var slut vid 10. Han åkte sedan iväg för att flyga en sväng till Ystad, men kom hem rätt snabbt igen eftersom vädret tydligen inte riktigt passade för den typen av flygning. Vi fick då ett ryck och bestämde oss för att ta den guidade turen på förlossningen i Helsingborg i dag istället för nästa vecka. Vi hade tur och det fanns en plats ledig åt oss kl 14! Och när vi ändå åkte till Helsingborg skulle vi passa på att åka förbi Ikea, handla mat, kolla lite bebissaker och en dammsugare m.m.... Så där sket sig visionen om min slappa dag! Istället fick jag snabbt göra mig i ordning för att hinna iväg.

Men oj vad roligt det var att se förlossningen! Mamma och Pappa har hållt på och prata om hur fint Helsingborgs Lassarett är, och nu fattar jag vad dom menar. Själva förlossingssalen (i alla fall den vi fick se) var jättestor, typ nybyggd och riktigt fin! Stora panoramafönster gav en fantastisk utsikt över havet, och i vårsolen (ja, det är faktiskt riktigt vårigt här) såg man Danmark skymta i horrisonten! Det fanns även tv-rum, matsal, frukostrum, akutrum, två rum med hörnbadkar och massa tända ljus m.m. och allt var riktigt fräscht och fint! Nu längtar man nästan dit... Hon som visade oss runt var dessutom väldigt lite tråkig, trött och blek sjukvårdspersonal, hon kändes mer som en konferensvärdinna eller hotellportier. Vi gillade henne och allt vi såg jättemycket, skönt! Bra att veta var man ska ta vägen när det blir dags också...

Sedan fortsatte till Maxi, Väla, Ikea och massa massa andra butiker. Vi shoppade på oss massa bra saker, bland annat en byrå och lite badrumsförvaring. En dammsugare, lite lampor, blommor och massa småsaker och mat. När vi väl begav oss hemåt igen kände vi oss riktigt slut, men så nöjda! Nu är klockan 23:20 och vi har precis ätit middag. Stackars Josef ska ju upp till skolan imorron igen, så vi ska försöka komma i säng snart, bara skruva liiiiite Ikea-möbler och testköra nya dammsugaren först :-)

Kommentarer
Postat av: Hanna

oj,oj vilket tempo du börjar med :-) Man blir ju trött bara av att läsa vad ni gjorde, och dagen efter en jättelång bilresa... Skönt att du trivs så bra i lägenheten! Saknar dig redan, känns så tomt att gå förbi ditt rum på kontoret.

2009-03-10 @ 08:42:47
Postat av: Josua

Wow later som du har det bra :)

va kul att forlossningen var sa fin! Jag menar ni kommer uppleva ett stort moment i era liv sa det ar ju bra att det ar fint dar!



Saknar dig!

2009-03-10 @ 12:14:00
URL: http://www.josuapedersen.se
Postat av: Annica

Tack hörrni, saknar er också! :-)

2009-03-10 @ 22:14:42
URL: http://skaneexil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0