Dag 2.

Ännu en händelserik dag. Vi åkte in till Klippan strax efter lunch för att träffa vår nya barnmorska och gå på föräldrautbildning. Barnmorskebesöket gick bra, hon var ganska olik Charlotte (min gamla i Uppsala), men snäll och vettig. Jag tror dom mäter magen lite olika för enligt denna barnmorska så hade jag samma SF-mått nu som för två veckor sedan vilket borde vara helt omöjligt, alla som sett mig på sista tiden vet ju i vilken takt min mage ökar i omfång...

Vi fick i alla fall svar på massa frågor, och skrattade gott åt att man i stora fina Uppsala får släpa runt på en pappersjournal medans man nere i den här lila hålan (barnmorskans egna ord) har datoriserade journaler! Jag blev något chockad när jag fick veta mitt blodvärde idag. Jag har ju varit slarvig och trotsat alla uppmaningar om järntabletter trots dåliga värden tidigare, men nu visade det sig att jag är nere på 95!! Det är verkligen sjukligt lågt. (Dom sjukskriver vid 100, och vid 90 tror jag man måste få extra blod och så...) Jag fattar inte att jag inte är tröttare än vad jag är, känner mej rätt pigg! Det blev iaf raka vägen till Apoteket och nu har jag börjat med dom hemska Niferex-tabletterna. Hoppas att min mage förstår att det här är absolut nödvändigt och väljer att sammarbeta lite...

När vi sagt hej då till barnmorskan strosade vi en sväng på "stan" innan det var dags för föräldrautbildningen. Vi var nog 7-8 par och alla verkade trevliga. Mina fördomar mot att det bara skulle vara ett gäng feta och finniga raggarbrudar i tonåren som blivit på smällen i den här hålan visade sig vara helt felaktiga, då vi var bland de yngsta i gruppen. Alla verkade faktiskt väldigt normala, skönt! (Jag vet att det är dumt med fördommar, men folk i hålor kan vara lite konstiga...) Föräldrautbildningen var rätt kul. Ganska annorlunda mot Uppsala, där var det mer informativt, här var det mer snack, fika och diskussioner.

Efteråt fixade vi återigen lite ärenden och handlade, så det blev sen middag ikväll igen vid 20:30. Imorron blir det nog en sväng till Helsingborg igen, men torsdag och fredag hoppas jag ska bli riktigt lugna slappardagar! Det finns ju typ en miljon saker att fixa här hemma, alla kartonger står typ i en hög mitt på golvet och jag vet inte ens hur jag hittar mina egna underkläder i all röra! Tänk om våran bebis skulle komma nu, det skulle verkligen vara katastrof! Hoppas den stannar till 29:onde som det är sagt, minst...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0