Ödets ironi?

Minns ni bajs-soffan? Den vi så förhastat råkade köpa på oss på Blocket redan några månader innan jag skulle flytta ner hit, och som sedan dess varit så innerligt hatad? Den som vi äntligen bestämde oss för att kasta ut till fördel för en nyare och bättre bara efter nån vecka här? Den som var för gul och för ful? Ja, den i alla fall. Den hatade bajs-soffan.

Vi la självklart ut en annons på Blocket redan samma kväll som vi kom hem med den nya soffan. Ingen svarade. Efter nån vecka la vi ute en ny annons med sänkt pris. Ingen svarade. Varje annons på Blocket kostar 30:- så där satte min snålhet stopp. Jag tänker inte sätta ut ännu en annons och ha slängt ut 90:- på att bara försöka bli av med åbäket. Så några dagar innan påsk då vi skulle få besök av halva tjocka släkten testade vi ett nytt drag - en stor fin bortskänkeslapp på Hemköp. Näpp, ingen svarade.

Varje dag har den stått där och hånat mig. Ropat ut min dumhet. Ångesten har plågat mig. Hur kunde vi slänga ut 900:- på DEN DÄR??? Och så igår. ÄNTLIGEN lånade Josef ihop en bil med drag, ett släp och lite muskelkraft och åkte iväg och slängde den dumma bajs-soffan på tippen. ÄNTLIGEN. Jag var befriad. ÄNTLIGEN kan vi städa och få ordning här. Jag var nästan euforisk...

Och vad händer några timmar senare? Samma kväll. SAMMA KVÄLL. Jo, då dimper ett mail ner i inboxen. Ett mail från Blocket. "Hej, finns soffan kvar? /Jenny"  I säkert 5 veckor har vi försökt bli av med äcklet... Ödets ironi? Jag är inte road.

Jaja, nu har bajs-soffan fått sig sitt sista skratt och vi ska bege oss iväg till Helsingborg för att shoppa kläder åt lilla mamman, vars garderober nog aldrig någonsin har ekat så tomma som nu. Jippiiiiiiiiii!! :-D :-D

Kommentarer
Postat av: Johanna

såååå himla typiskt! ja, ja nu är ni i alla fall av med den dumma soffan och det var ju det som var huvudpoängen :P Hoppas att du hittar något fint i Helsingborg, härligt att unna sig lite nytt som du kan ha på dig nere i värmen :) Love You! Hälsa familjen krama dem från mig!

2009-04-22 @ 16:31:03
Postat av: Annica

Ja, det viktigaste är att bajs-soffan numera bor där den hör hemma - på tippen. Men hur stor är chansen liksom?? Det känns som nån skrattar gott åt oss. Jag är dessvärre helt kass på shopping nu för tiden, hittade INGENTING!! Men jag får väl åka tillbax snart så går de kanske lite bättre... Love you too! Hoppas ni får sommar ni också i helgen!!

2009-04-23 @ 15:23:32
URL: http://skaneexil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0